“In the second instalment of Roots of Day, we look at the nature and life cycle of painting languages and the fragments that get unearthed and integrated into contemporary life.

For the first iteration of this ongoing series, the gallery was filled with straw and each artist was asked to respond to the origins of storytelling and its place in a network culture. For Dying on the Vine however, we consider paintings as bodies left above ground and look at: what has remained over time, what has decomposed, which ideals in painting have cannibalized themselves and others which have become universal. Each work in the show reminiscent of a past period in painting, takes its vocabulary and reconstitutes it, challenging the idea of the death of a language.

Live turf has been laid on the floor of the gallery to present a clear boundary between what is above and what is below the ground. Throughout the show, the grass will slowly die and follow a lifecycle of a material taken out of its environment.”


Daniel Arteaga - Thomas Gillant - Luna Sue Huang - Christopher Landon - Stephen Whittaker



「Roots of Day」の第2回では、絵画の言語の性質やそのライフサイクル、現代生活に掘り起こされ取り込まれる断片を探ります。シリーズの最初の回では、ギャラリーに藁を敷き詰め、各アーティストに物語の起源やネットワーク文化における役割に応えるよう求めました。

しかし、「Dying on the Vine」では、絵画を地上に残された身体として捉えます。時を経て何が残り、何が朽ちたのか、絵画の中でどの理想が自らや他を食い尽くし、どれが普遍的なものになったのかを考えます。この展示にある作品は、絵画の過去の時代を思い起こさせるものであり、その語彙を取り込み再構成することで、絵画の言語の「死」の概念に挑戦しています。

ギャラリーの床には芝生が敷かれ、地上と地下の境界をはっきり示しています。展示期間中、芝生は徐々に枯れていき、環境から切り離された素材のライフサイクルを辿ります。




JC Gallery (London)
July 2023