In three different approaches, "Bermuda" addresses how artworks can create unstable territories. Through material experiments and narrative structures, these works disrupt fixed perspectives, exploring spaces where physical and conceptual boundaries become fluid.
Shinichiro Kano delves into the interplay between perception and materiality, employing translucent layers, subtle textures, and shifting light effects. His works blur the lines between painting and object, creating immersive dynamics.
Toshiyuki Kimura’s artworks intertwine imagination and reality, creating expansive narratives that transcend time and place. His “MATIM” project reconsiders the perception of the concepts of “family, organization, activity, thought, movement, universe”.
Through strategic layering of sprayed oil paint, Thomas Gillant’s works examine the tensions between flat surface and perceived depth. The ambiguous optical dimension of his paintings blur distinctions between painted and digital aesthetics.
「Bermuda」は3つの異なるアプローチで、アートがどのように不安定な領域を生み出すかを探ります。素材の実験や物語の構造を通じて、これらの作品は固定された視点を崩し、物理的・概念的な境界が流動的になる空間を探求します。
加納信一郎は、知覚と素材の関係を探ります。透ける層や繊細な質感、光の効果を用い、絵画とオブジェクトの境界をぼかし、没入感のある動きを生み出します。
木村俊幸の作品は、想像と現実を交差させ、時間と場所を超える広がりのある物語を生み出します。彼の「MATIM」プロジェクトでは、「家族、組織、活動、思考、運動、宇宙」といった概念を再考します。
トマ・ジランは、スプレー油彩を重ねる技法で、平面と奥行きの間の緊張感を探ります。彼の作品は曖昧な視覚的次元を持ち、絵画とデジタル美学の境界をぼかします。
Shinichiro Kano delves into the interplay between perception and materiality, employing translucent layers, subtle textures, and shifting light effects. His works blur the lines between painting and object, creating immersive dynamics.
Toshiyuki Kimura’s artworks intertwine imagination and reality, creating expansive narratives that transcend time and place. His “MATIM” project reconsiders the perception of the concepts of “family, organization, activity, thought, movement, universe”.
Through strategic layering of sprayed oil paint, Thomas Gillant’s works examine the tensions between flat surface and perceived depth. The ambiguous optical dimension of his paintings blur distinctions between painted and digital aesthetics.
「Bermuda」は3つの異なるアプローチで、アートがどのように不安定な領域を生み出すかを探ります。素材の実験や物語の構造を通じて、これらの作品は固定された視点を崩し、物理的・概念的な境界が流動的になる空間を探求します。
加納信一郎は、知覚と素材の関係を探ります。透ける層や繊細な質感、光の効果を用い、絵画とオブジェクトの境界をぼかし、没入感のある動きを生み出します。
木村俊幸の作品は、想像と現実を交差させ、時間と場所を超える広がりのある物語を生み出します。彼の「MATIM」プロジェクトでは、「家族、組織、活動、思考、運動、宇宙」といった概念を再考します。
トマ・ジランは、スプレー油彩を重ねる技法で、平面と奥行きの間の緊張感を探ります。彼の作品は曖昧な視覚的次元を持ち、絵画とデジタル美学の境界をぼかします。
Loop Hole (Tokyo), April 2024